Sunday 22 January 2012

Seharian ker MERLIMAU, Melaka....

seperti ape yg krg bace kt tajuk tu, aku seharian pegi melaka jumaat lepas...tpi bukn sorg ye, aku pegi dgn budak kelas aku,..YANA..hei aku kalau dgn yana nie..mmg takkkkkkkkkkk lah aku nak siyes..asyk gelak jeeee..mane tak nyeee dye asyk wat lawakkk jeee..kadng2 dye tak buat lawak pon care n gaye dye dh cukup buat aku gelak..tpi dye mmg kawan yg best laaaa...seronok jumpe ngn dye  n kuar g melaka ngn dye...kalau ngn org lain mybe aku bosan kottt....
okey..sepnjang pejalann nak g melaka tu..mmg letih lah kteorg cz turun naik bas jeee...pening aku dibuatnyeee...kteorg gerak dlm kol 8 pagi..aku pagi2 dh naik bas metro yg xserupe bas tu...sampai jer putrajaya sentral, aku ters cari bas yg pegi KTM SERDANG..coz aku dh janji ngn yana nak jumpe kt ktm serdang...aku nmpk jer bas metro ters aku tnye " pegi ktm serdang x?"..org tu boleh buat isyarat tgn kt aku yg bermaksud RM5. aku bengang jela kan..ape lg aku trs la menjwb " apahal pulak 5 ringgit"..pastu trs org tu soh aku naik..ble aku naik selamat la ramai org dlm bas tu..tak lah aku risau sgt...dlm bas tu, abg yg jage bas tu, dtg kt aku nak kacau2 aku...dlm hati aku, ( sengal betuk la mamat nie)...sampai jer ktm serdang aku trs jer msg yana ..dye kate dye dh naik ktm ukm dh...aku dh pelik, sbb janji kt ktm serdang..last2 kteorg janji jumpe kt seremban jela..last2 ble ktm tu, benti kt stesen bangi..aku nmpk yana dlm tren..aku apa lagi, trs msg yana..yana dok gelak2 jumpe aku..lawak tol la yana nie..mcm2 kteorg cerite..maklumlah dh lame xjumpe..hahha...
aku sampai jer kt seremban trs bli tiket..ingt tiket dh hbs..selamat la ade..ktrg dpt tiket kl 10.30pagi n balik kol 7.00 mlm..kteorg sampai poli kol 2ptg cmtu..maklumla merlimau jauh kotttt...sampai2 trs g HEP cz aku nak setlekan biasiswa aku...lame gler kot tunggu...sabo jela ktorg..budak2 kt situ lak boleh wt lawak..aku thn jela nak gelak...hahahha...ble pejabat dh bukk org yg jage pejabat tu aku xtaw la ..xbudi bahasa langsung...tpi aku tahan jela..janji ape yg aku nak, aku dapat..pastu ktorg g pejabat LI utk tuntut baucer yg kerajaan bg ..dh setle semue kteorg gerak balik...aku dlm firikan asyk risau kt ktm serdang t sape la nak ambek aku?..last2 aku kol la  si dia..dye kate dye kt shah alam..sat lg dh balik..dlm tren aku msg dye lg cz nak mintak tlng ambek kt ktm serdng..lgpn aku rase liwat mlm bru aku sampai..last2 dye bls msg, dye tak dpt nak ambek..sedih kot...time aku cmnie..dye xde..last2 aku mintak tlng member office aku..selamat dye ley tlng ambek aku...s aku tumpangkan yana sekali..ape2 pon thnks yeee DIN cz sudi ambek zana , walaupun dh jauh mlm time tu...time kasehhh..(heheh)..aku sampai umah dlm kl 11.30 malam..(si dia langsung xpedulikan aku..biakan laaa..)

No comments:

Post a Comment